نماینده اصلح از ديدگاه امام خامنه ای
 
عاشورایی شویم
 
 

 نماینده اصلح از ديدگاه امام خامنه ای

مقام معظم رهبري با الگوبرداري از رهبري حضرت رسول اکرم (صلي الله عليه و آله و سلم) ويژگي هاي اصلح را اين چنين بيان مي فرمايند :
ـ ارزش گرا در رفتار و گفتار : يک مسئول بايد سعي کند در رفتار و گفتار خود ارزش ها را ملاک عمل قرار دهد.
ـ رعايت پيمان در همه حال با تمام افراد : وفاداري به پيمان ها باعث جلب اعتماد مردم و عمل به دستور شرع مقدس است.
ـ تدبير در اداره ي امور : يک مسئول بايد سعي کند در امور خود تدبير نمايد تا با سامان دادن به امور به اهداف تعيين شده دست يابد.
ـ سرعت در عمل : يک مسئول بايد سعي کند تا در عمل خود سرعت داشته تا ازفرصت ها استفاده ي لازم را ببرد.
ـ درست عمل کردن : يک مسئول بايد سعي کند مسئوليت محوله ي خود را به درستي انجام داده و خود را از هر گونه ضعف و کاستي نگه دارد.
ـ اثرگذاري با عمل : يک مسئول بايد سعي کند به گونه اي عمل کند که ديگران از او تاثير بپذيرند و به حرف اکتفا نکند.
ـ صداقت در عمل و گفتار با خودي ها : مسئول بايد به افراد خودي از روي صداقت و صراحت برخورد نمايد.
ـ حضور فيزيکي در امور : يک مسئول بايد خود عملاً در جريان امور قرار بگيرد و از نزديک با مسائل آشنا باشد.
ـ سياست با دشمنان : يک مسئول بايد با افراد غير خودي و دشمنان با سياست رفتار کرده و از حماقت دوري کند.
ـ مدارا با افراد در موارد لازم : يک مسئول بايد سعي کند در مواردي که لازم مي آيد با افراد مدارا نمايد زيرا در غير اين صورت نمي تواند مشارکت داشته و کارها را به سامان برساند.
ـ محکم کردن ارتباط با خداوند متعال : مسئول بايد در عين قاطعيت در عمل، بر خداوند متعال توکل و تضرع داشته باشد.
ـ استفاده از نيروهاي مادي و معنوي در مبارزات : يک مسئول بايد سعي کند در مبارزات خود از تمام نيروها از مادي و معنوي بهره گيري کرده تا بتواند بر دشمن فائق آيد.
ـ دوري از ترس و ترديد در مبارزات : يک مسئول بايد سعي کند در مبارزات خود ترديد نکرده ترس را از خود دور نمايد.
ـ پناه گاه نيروهاي خود در سختي ها : يک مسئول بايد سعي کند در سختي هايي که پيش مي آيد پناه گاهي براي نيروهاي خود باشد تا به اين وسيله آنها نيز مقاوم گشته و به وظايف خود به خوبي عمل نمايند.
ـ الگو بودن در کارها : مسئول بايد در تمام کارها براي نيروها و زيردستان خود به عنوان يک الگو مطرح باشد.
ـ شاداب بودن : مسئول بايد در تعملات و برخوردهاي اجتماعي خود شاداب بوده و از خمودگي دوري گزيند.
ـ وجود محبت و اعتقاد در بين مردم : مسئول بايد به گونه اي عمل نمايد که مردم دوست دار او بوده و به او اعتقاد داشته باشند تا هميشه از پشتوانه ي مردمي برخوردار باشد.
ـ اداي حق زيردستان : يک مسئول بايد سعي کند حقوق زير دستان خود را ادا کرده و اين کار را بر خود وظيفه شرعي و الهي بداند.
ـ جهت دار عمل کردن : يک مسئول بايد سعي کند به تمام اعمال و رفتار و گفتار خود جهت الهي بدهد و بايد قيامش قيام الله باشد.
ـ محور وحدت بودن : يک مسئول بايد سعي کند از هر گونه گرايش به جناح يا گروه خاصي دور بوده و محور وحدت ديگران قرار گيرد.
ـ برنامه ريزي در انجام امور : يک مسئول بايد سعي کند در انجام امور خود برنامه ريزي داشته و از هر گونه هرج و مرج جلوگيري نمايد، تا بتواند به اهداف تعيين شده دست يابد.
ـ حراست از انحراف برنامه ها : يک مسئول بايد سعي کند بر برنامه هاي انجام شده براي دستيابي به اهداف تعيين شده نظارت و کنترل داشته باشد تا به موقع از هر گونه انحرافي جلوگيري نمايد.
ـ روحيه ي سازندگي : يک مسئول بايد سعي کند روحيه ي سازندگي را در خود هر چه بيشتر پرورش داده تا هر روز پيشرفت کرده و موفقيت هاي بيشتري کسب نمايد.
ـ تداوم در انجام برنامه ها : مسئول بايد در انجام برنامه هايش تداوم داشته باشد زيرا کار مقطعي اگر چه با ارزش باشد کارايي نخواهد داشت.
ـ داشتن علم و دانش و تخصص : يک مسئول بايد سعي کند نسبت به مسئوليتي که به او محول مي شود، علم و آگاهي لازم را داشته باشد. تا کارها را به صورت تخصصي به انجام رساند.
ـ روحيه ي خدمتگذاري : مسئول بايد داراي روحيه خدمتگذاري بوده و خود را وقف مردم کند و اين بايد شعار هميشه ي مسئولين باشد.
انتخاب اصلح در فضاي سالم تبليغاتي
از جمله مسائل بسيار مهمي که بايد مورد توجه قرار گيرد مسئله ي تبليغات و نحوه ي آن در انتخابات است که بايد با روشي اسلامي و انساني انجام پذيرد. هدف اسلام در مسئله حکومت، حاکميت يافتن صالحان است و مهمترين وظيفه اي که در اين رابطه امت اسلامي بر عهده دارد « انتخاب اصلح » مي باشد. بنابراين تبليغات انتخاباتي بايد به نحوي انجام پذيرد که نيروهاي کاردان و مومن جذب صحنه ي انتخابات شده و مردم با دقت کافي بتوانند اصلح را تشخيص و انتخاب کنند.
معمولاً احزاب سياسي در انتخابات، افرادي را به عنوان کانديداي مورد اعتماد معرفي مي کنند و براي آنها تبليغ مي نمايند و لکن در جامعه ي اسلامي اين طور به نظر مي رسد که احزاب بايد در معرفي کانديداها صرفاً صلاحيت فرد را در نظر بگيرند و اگر وابستگي او به حزب يا گروه در نظر باشد و او را به علت اين وابستگي تبليغ نمايند، و انتخاب کنند در صورتي که رقيب او که اين وابستگي را نداشته و شايسته تر باشد، اين عمل از مرز عدالت اسلامي خارج شده است، همانند همان شيوه ي حزب بازي غرب و تبليغات به شيوه هايي که در غرب معمول است به اين صورت که غالباً حقيقت را با شعارها و جوسازي ها سرپوش مي گذارند و افراد با نفوذ که زر و زور بيشتري دارند، انتخاب مي شوند.
بهترين نوع تبليغات اين است که مراکز يا ستادهايي از افراد بي طرف تشکيل و شرايط برابر و سالمي را براي معرفي هر چه بيشتر کانديداها فراهم نمايند تا آنها نيز با ارائه ديدگاه هاي خود در خصوص اداره ي جامعه، مردم را با افکار و انديشه هاي خود آگاه سازند و يا اينکه همان مراکز يا مراکزي که مسئوليت و شايستگي نظارت دارند تبليغات کانديداها را کنترل نموده و در صورت تخلف آنها را از شمار نامزدهاي انتخاباتي حذف نمايند.
و همچنين خود کانديداها نيز بايد از هر گونه عمل غير اخلاقي و انساني مثل از بين بردن تبليغات ديگران، به کارگيري افراد ذي نفوذ، استفاده از ابزارهاي جذاب پر هزينه، به کارگيري تاکتيک هاي روان شناسي و تقلب و... خودداري نموده و در شرايط سالم به معرفي و ديدگاه ها و نظرات خود بپردازند.

منبع:شناخت رهبری



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






ارسال شده در تاریخ : جمعه 5 اسفند 1390برچسب:, :: 20:5 :: توسط : تورج قیداری

درباره وبلاگ
به وبلاگ من خوش آمدید
موضوعات
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان عاشورایی شویم و آدرس ashoora.10.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 1
بازدید ماه : 29
بازدید کل : 7772
تعداد مطالب : 105
تعداد نظرات : 23
تعداد آنلاین : 1